Fúha. Bohužiaľ, tento film nedostal dabing, aký by si zaslúžil vzhľadom k svojim kvalitám i oceneniam. Hovoríme tu o naozaj poriadnom dabingovom zlyhaní.
Z môjho pohľadu boli Zdenka Studenková a
František Kovár perfektnými voľbami a podávali skutočne výborné výkony. Ani
Miroslava Drínová mi vôbec nevadila,
Matej Landl bol obsadený dobre a na Ivana Gogála som si tiež pomerne rýchlo zvykol. Ale zvyšok obsadenia s výnimkou Jančišinovej, Kulíškovej a Rúfusa bol
iba zbor, i to žalostný. Ak som Ladislava Konráda nepočul aspoň na desiatich postavách, tak som ho potom nepočul ani na jednej.
Milan Bartošek si so svojim veľmi špecifickým vysoko posadeným hlasom strihol kdekoho, Liptáka som počul na každom rohu. A nech sa na mňa nikto nehnevá, ale aby každú vedľajšiu ženskú postavu vo filme dabovala
Petra Gažíková-Lángová, tak to je na úrovni klasického pokryvového dabingu dokumentárnych filmov.
I hlavné postavy sú zvládnuté slušne iba kvôli tomu, že ich dabujú skvelí herci, avšak chýba im akékoľvek režijné vedenie. Napríklad Zdenka Studenková používa svoj klasický dabérsky prejav i vo chvíľach, kedy by podľa filmu mala pišťať alebo úplne zmeniť tón reči. Túto chybu však nemôžem vyčítať jej, ale zlému režijnému vedeniu, ktoré má na takéto zmeny v prejave upozorniť, pretože sú vo filme kľúčové. Scéna, v ktorej opozičný poslanec vyčíta Margaret Thatcherovej, že príliš piští, vyznieva absolútne komicky, pretože Zdenka Studenková dabuje svojim obvyklým prejavom a ten poslanec s hlasom Milana Bartošeka piští viac, ako ona.
Na koniec tejto kritiky mi ostáva pochváliť Františka Kovára, Miroslavu Drínovú a hlavne Zdenku Studenkovú za ich výkony. Podľa môjho názoru tento dabing zachránilo jedine skvelé obsadenie Meryl Streepovej a pani Studenková, ktorá sa skutočne snažila podať čo najlepší herecký výkon i napriek chabej réžii. Bez nej by celý dabing mohol putovať rovno na smetisko.